Sinebrychoff aloittaa Karhu-oluen viennin Kiinaan.
Suomen Kuvalehden mukaan Karhun valtiksi on koettu eksoottisuus ja mystisyys.
– Karhu vetosi myös sen vuoksi, että siihen liitetään pohjoismaiden puhdas luonto, laadukkaat raaka-aineet ja hyvä imago. Myös eläinhahmoilla on vahva merkitys Kiinassa, sanoo Sinebrychoffin toimitusjohtaja Pekka Tiainen SK:lle.
Sinebrychoff kuuluu tanskalaiseen Carlsberg-konserniin. Yhtiössä on satoja olutmerkkejä, joten nimenomaan Karhu-brandin vieminen Kiinaan ei ollut itsestäänselvyys.
Karhun vientiponnistelu tietää Keravalla sijaitsevalle Sinebrychoffin panimolle miljoonien linjastoinvestointia.
Ensimmäiset Karhut ovat jo Kiinassa myynnissä. Vielä tässä vaiheessa olutta myydään vain kiinalaisissa ravintoloissa.