”Nuorille opetetaan, että yrittäjä huijaa sinua” – ”vastenmielinen kampanja”

Yrittäjien Anssi Kujala ihmettelee suomalaisten yrittäjien työn julkista leimaamista.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Suomen Yrittäjien varatoimitusjohtaja Anssi Kujala kirjoittaa Verkkouutisten blogikirjoituksessaan, että jo pitkään käynnissä ollut Harmaa talous, musta tulevaisuus -kampanja on kehittynyt lähinnä työnantajia leimaavaksi.

– Oma taustayhteisönikin on aiheellisesti mukana harmaan talouden torjunnassa, mutta nyt kampanjan sävyt ovat karanneet käsistä, Anssi Kujala toteaa.

MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA

Kujala viittaa radiossa pyöriviin mainoksiin, joissa näyttelijät esittävät, kuinka yrittäjä huiputtaa nuorta työntekijää.

Kampanjan nettisivuilla pelotellaan, että epärehellinen työnantaja ei huolehdi työsuojelusta tai kunnon työvälineistä.

– Nyt kerrotaan nuorille, että yrittäjä huijaa sinua ja heille tulee fiilis, että työnteko on vaarallista. Mielestäni nuoret kaipaavat rehellistä ja asiallista tietoa työnteosta, oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan, ei pelottelua. Kampanja ei kannusta ketään työn vastaanottamiseen. Se on mielestäni vastenmielinen, Kujala kirjoittaa.

Suomalainen omistajayrittäjä kantaa Kujalan mukaan vastuuta työntekijöistään. Tutkimusten mukaan pienissä ja keskisuurissa yrityksissä työntekijät ovat tyytyväisimpiä työaikoihinsa, palkkoihinsa ja esimiehiinsä. Pienten yritysten työntekijät kokevat myös, että heidän elämäntilanteensa otetaan hyvin huomioon työtehtävien määrässä ja työajoissa.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS