S-ryhmä uskoo hintapolitiikkansa onnistuneen

SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilän mukaan S-ryhmä on tänä vuonna menestynyt ruokakaupassa kilpailijoitaan selvästi paremmin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi kotimaassa tammi-syyskuussa vuodentakaisesta 3,9 prosenttia 5,05 miljardiin euroon. SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilän mukaan ryhmä pärjäsi ruokakaupassa alan muita toimijoita selvästi paremmin.

– Edullinen hintamielikuva on vahvistanut ruokakauppamme myynnin kehitystä, Heikkilä painottaa S-ryhmän tiedotteessa.

S-ryhmän koko vähittäismyynti kasvoi tammi–syyskuussa vuodentakaisesta 1,8 prosenttia 8,150 miljardiin euroon.

Käyttötavarakaupan myynti kasvoi 2,4 prosenttia 0,85 miljardiin euroon. Heikkilän mukaan myynti on ylittänyt ryhmän odotukset.

– Käyttötavarakaupan hyvä kehitys voi olla merkki siitä, että kuluttajien luottamus talouteen jatkaa vahvistumista, Heikkilä arvelee.

S-ryhmän liikennemyymälöiden ja polttonesteen myynti laski 5,9 prosenttia 1,16 miljardiin euroon. Ryhmän mukaan polttonesteiden hinta on alentunut, ja ABC-myymälöiden myyntiin ovat vaikuttaneet vapautuneet aukioloajat.

Matkailu- ja ravitsemiskaupan myynti laski toimipaikkojen vähentyessä 0,9 prosenttia 0,59 miljardiin euroon miljoonaan. Rautakauppa puolestaan supistui 4,3 prosenttia 0,14 miljardiin.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)