S-ryhmä uskoo hintapolitiikkansa onnistuneen

SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilän mukaan S-ryhmä on tänä vuonna menestynyt ruokakaupassa kilpailijoitaan selvästi paremmin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi kotimaassa tammi-syyskuussa vuodentakaisesta 3,9 prosenttia 5,05 miljardiin euroon. SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilän mukaan ryhmä pärjäsi ruokakaupassa alan muita toimijoita selvästi paremmin.

– Edullinen hintamielikuva on vahvistanut ruokakauppamme myynnin kehitystä, Heikkilä painottaa S-ryhmän tiedotteessa.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)

S-ryhmän koko vähittäismyynti kasvoi tammi–syyskuussa vuodentakaisesta 1,8 prosenttia 8,150 miljardiin euroon.

Käyttötavarakaupan myynti kasvoi 2,4 prosenttia 0,85 miljardiin euroon. Heikkilän mukaan myynti on ylittänyt ryhmän odotukset.

– Käyttötavarakaupan hyvä kehitys voi olla merkki siitä, että kuluttajien luottamus talouteen jatkaa vahvistumista, Heikkilä arvelee.

S-ryhmän liikennemyymälöiden ja polttonesteen myynti laski 5,9 prosenttia 1,16 miljardiin euroon. Ryhmän mukaan polttonesteiden hinta on alentunut, ja ABC-myymälöiden myyntiin ovat vaikuttaneet vapautuneet aukioloajat.

Matkailu- ja ravitsemiskaupan myynti laski toimipaikkojen vähentyessä 0,9 prosenttia 0,59 miljardiin euroon miljoonaan. Rautakauppa puolestaan supistui 4,3 prosenttia 0,14 miljardiin.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS