S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi kotimaassa tammi-syyskuussa vuodentakaisesta 3,9 prosenttia 5,05 miljardiin euroon. SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilän mukaan ryhmä pärjäsi ruokakaupassa alan muita toimijoita selvästi paremmin.
– Edullinen hintamielikuva on vahvistanut ruokakauppamme myynnin kehitystä, Heikkilä painottaa S-ryhmän tiedotteessa.
S-ryhmän koko vähittäismyynti kasvoi tammi–syyskuussa vuodentakaisesta 1,8 prosenttia 8,150 miljardiin euroon.
Käyttötavarakaupan myynti kasvoi 2,4 prosenttia 0,85 miljardiin euroon. Heikkilän mukaan myynti on ylittänyt ryhmän odotukset.
– Käyttötavarakaupan hyvä kehitys voi olla merkki siitä, että kuluttajien luottamus talouteen jatkaa vahvistumista, Heikkilä arvelee.
S-ryhmän liikennemyymälöiden ja polttonesteen myynti laski 5,9 prosenttia 1,16 miljardiin euroon. Ryhmän mukaan polttonesteiden hinta on alentunut, ja ABC-myymälöiden myyntiin ovat vaikuttaneet vapautuneet aukioloajat.
Matkailu- ja ravitsemiskaupan myynti laski toimipaikkojen vähentyessä 0,9 prosenttia 0,59 miljardiin euroon miljoonaan. Rautakauppa puolestaan supistui 4,3 prosenttia 0,14 miljardiin.