Tutkimus: teinit eivät erota Googlen mainoksia hakutuloksista – viidennes pitää kaikkea totena

Tuoreen brittitutkimuksen mukaan vain alle kolmannes nuorista teini-ikäisistä pystyy erottamaan mainosten ja hakutulosten eron.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Britanniassa viestintää valvova viranomainen OfCom on julkaissut tutkimuksen, jonka mukaan vain 31 prosenttia 12–15 -vuotiaista teini-ikäisistä pystyy erottamaan Googlen hakukoneen mainokset varsinaisista hakutuloksista, kertoo teknologiasivusto EnGadget.

Erottamisongelmien lisäksi 19 prosenttia nuorista uskoo kaikkien hakutulosten olevan totta.

Nuoremmilla tulosten erottaminen oli ymmärrettävästi vielä vaikeampaa. Iältään 8-11 -vuotiaista lapsista vain 16 prosenttia pystyi kertomaan näkivätkö he mainoksen vai hakutuloksen.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS