Arkistokuva Lidlin myymälästä. LEHTIKUVA / HANNA MATIKAINEN

TS: Lidlin bonusjärjestelmä ei kohtele asiakkaita tasapuolisesti

Etuohjelma jakaa asiakkaat kolmeen ryhmään.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Kauppaketju Lidlin bonusjärjestelmä ei kohtele kaikkia asiakkaita samalla tavalla, kertoo Turun Sanomat.

Osalle asiakkaista bonusjärjestelmä tarjoaa tiettyjä elintarvikkeita ja lopulta yhden viiden euron arvoisen kupongin, toisille pelkästään rahan arvoisia kuponkeja.

MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA

Rahanarvoisia kuponkeja on tarjolla asiakkaasta riippuen niin, että toiset asiakkaat saavat euroja takaisin noin puolet vähemmän kuin toiset.

Jos asiakas on ostanut Lidlistä marraskuun aikana esimerkiksi 380 eurolla tuotteita, osa asiakkaista saa takaisin kolme ennalta valittua elintarviketta ja viisi euroa, osa rahakuponkeja yhteensä 9,50 eurolla ja osa rahakuponkeja yhteensä 21 eurolla.

Viimeksi mainituilla on mahdollisuus saada vielä yksi 15 euron kuponki, jos ostossumma nousee marraskuussa yli 600 euron. Näin etu olisi euroissa yhteensä 36 euroa.

Asiakas itse ei voi valita sitä, minkälaisen edun hän saa itselleen.

Bonusjärjestelmä on herättänyt ärtymystä kuluttajissa. Lidlin viestinnästä asiaa kommentoidaan TS:lle toteamalla, että bonusjärjestelmä on vielä kehitysvaiheessa.

– Lidl Plus -etuohjelmaa kehitetään jatkuvasti asiakasta paremmin palvelevaksi ja henkilökohtaisemmaksi. Osana kehitystyötä testaamme bonuskuponkikampanjassa erilaisia etuja. Siksi bonuskuponkikampanja voi näyttää nyt eri asiakkaille erilaiselta, viestinnästä vastataan.

Lidlin mukaan asiakkaat on jaettu eri ryhmiin satunnaisella jaolla. Kauppaketju ei kommentoi TS:lle, kuinka pitkästä kokeilusta on kyse.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS