Suzanne Innes-Stubb ja Alexander Stubb Forssassa vaalikiertueella. Kuva: Kokoomus

”Alexander Stubbin ympärille syntynyt näiden vaalien ilmiö”

Kansanedustajan mielestä vastaavaa koettiin Sauli Niinistön toisen kauden kiertueella.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Kokoomuksen kansanedustaja Timo Heinonen kuvailee blogissaan, miten presidentinvaalin ”ilmiöt syntyvät tai eivät synny”.

– Nyt kun puolisen vuotta olemme tehneet presidenttiehdokas Alexander Stubbin kampanjaa, niin eilen vakuutuin, että näiden vaalien Ilmiö on syntynyt ja kasvanut hänen ympärilleen, Timo Heinonen kirjoittaa.

Kansanedustaja sanoo seuranneensa ilmiön syntyä mielenkiinnolla, kun ”se ei ole ollut aivan selvää ja orastavia liikkeitä on näkynyt monessakin suunnassa”. Hän kertoo, miten lauantaina pakkanen ei estänyt todella suurta määrää ihmisiä tulemasta Stubbin tapahtumiin.

– Porukkaa oli todella paljon liikkeellä ja kirjoitan jo heti tähänkin yhden keskeisen ja tärkeän huomion: Forssan torille tuli lauantaiaamuna ennen kymmentä jo useampi nuorten – ehkä lukiolaisten – ryhmä odottamaan Alexin tuloa. Kyllä, tämä on yksi ainakin minulle tärkeä signaali. Ja samaan aikaan torialue täyttyi kaiken ikäisistä ihmisistä.

Hämeenlinnassa ”ovet oli pakko laittaa kiinni ja yli puolet väestä jäi kävelykatu Reskan puolelle grillille odottelemaan ehdokkaansa tapaamista. Väkeä oli ehkä reilu pari sataa sisällä ja vähintään toinen mokoma ulkona. Ilmiön näki tässä”.

– Makkaragrillillä väki asettui jonoon, kun presidenttiehdokas Alexander Stubb tuli sisätiloista ulos. Jokainen sai oman hetkensä ehdokkaansa kanssa ja moni otti kuvia ja myös niitä legendaarisia selfieitä. Ilmassa oli suuren vaalin tuntua.

– Muistelimme siinä konkareiden kanssa aiempia vaaleja ja tätä samaa koimme viimeksi kuusi vuotta sitten tasavallan presidentti Sauli Niinistön toisen kauden vaalikiertueella ja sitä ennen vuonna 2006. Ilmiöt syntyvät tai eivät synny.

Heinosen mukaan isossa roolissa on ehdokas itse ja hänen tapansa tehdä ja toimia.

– Energisyys tarttuu ja saa kampanjaväen innostumaan ja innostus näkyy. Väki on täysillä tekemässä ja keksii koko ajan jotain uutta. Se on hyvän nousujohteisen kampanjan sydän. Jos tyytyy niin hyytyy, mutta, kun tekee niin muutkin tekee vieläkin enemmän, kansanedustaja kirjoittaa.

Alexander Stubb kertoo Yle Uutisille, että väenpaljous on yllättänyt.

– On aivan uskomatonta nähdä, että meillä on ollut jokaisessa tilaisuudessa kymmeniä, satoja ja jopa yli tuhat ihmistä yhdessä. On tämä hienoa, Alexander Stubb totea Ylelle.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)