Verkkouutiset

Säästöpankin logo arkistokuvassa. LEHTIKUVA / TOR WENNSTRÖM

Säästöpankkien asiakkaiden tyytyväisyys on korkealla tasolla

Pankkiryhmä pärjäsi vertailussa hyvin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Säästöpankin asiakkaat pitävät pankin panostusta vastuullisuustyöhön suuressa arvossa. Tämän kertoo tuore EPSI Ratingin pankki- ja rahoitus 2024 -asiakastutkimus. Kestävyysindeksivertailussa Säästöpankkien yritysasiakkaiden osalta sijoitus oli toinen kaikkien pankkien vertailussa.

Henkilöasiakkaiden osalta Säästöpankkien asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä asiakaspalveluun, jonka arvosana on 80,5 (80,3 vuonna 2023), toimialan keskiarvon ollessa 76,8. Säästöpankkien tuotteet ja palvelut, kuten lainat, rahastot ja maksamisen palvelut, ovat asiakkaiden mielestä erinomaisella tasolla, arvosanalla 79,1 (75,6), kun toimialan keskiarvo on 72,5. Säästöpankki on ollut kärkikolmikossa asiakastyytyväisyydessä jo vuodesta 2022 saakka.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)

– Asiakkaidemme tyytyväisyys ja luottamus palveluihimme ovat korkealla tasolla. Niin henkilö- kuin yritysasiakkaamme pitävät tärkeänä paikallista osaamista ja asiantuntevaa palvelua ja se näkyy tänäkin vuonna ilahduttavasti tuloksissa. Aina on kuitenkin varaa parantaa ja uskon, että panostuksemme asiakaskokemukseen tulevat näkymään vielä parempina tuloksina jatkossa, kertoo yritysasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja Manu Kauppila Säästöpankkikeskuksesta tiedotteessa.

Yritysasiakkaiden osalta Säästöpankin asiakkaana on vaivatonta olla. Arvosana kipusi hienoon lukemaan 80,2 (78,1), kun toimialan keskiarvo on 72,6. Yritysasiakkaat myös arvostavat Säästöpankin tuotteita ja palveluita, sillä yritysasiakkaiden arvion mukaan niiden laatu ylittää toimialan keskiarvon 75,5 reilusti, arvosanan ollessa hieno 80,1 (78,1). Samoin Säästöpankkien yritysasiakkaat pitävät Säästöpankin neuvontaa laadukkaana ja kokevat laadun parantuneen entisestään, arvosanan ollessa 76,1 (75,3), kun toimialan keskiarvo on 71,2.

Asiakkaat arvostavat erityisesti Säästöpankkiryhmän yhteiskuntavastuuta, ja Säästöpankki pärjääkin edelleen tutkimuksen kestävyysindeksin mittauksessa hyvin. Kestävyysindeksi mittaa asiakkaiden mielikuvia ja näkemyksiä yhtiöiden kestävyyttä ja vastuullisuutta koskien. Yritysasiakkaiden kohdalla tulos oli erinomainen, sillä kokonaissijoitus kaikkien pankkien vertailussa oli toinen ja tulos parani viime vuoteen verrattuna, ollen nyt 74,5 (73,5). Myös henkilöasiakkaiden osalta tulos oli toimialan keskiarvoa parempi, ollen 71,3.

– Yritysasiakkaiden kestävyysindeksi on noussut reilusti ja saavutimme upeasti hopeasijan. Yhteiskuntavastuu on ollut osa Säästöpankkien toimintaa ensimmäisen suomalaisen Säästöpankin perustamisesta lähtien, eli vuodesta 1822.  Konkreettisesti vastuullisuus näkyy tänään esimerkiksi vastuullisten tuotteidemme valikoimassa ja paikallisyhteisöjen tukemisessa. Alkuvuonna lanseerasimme vihreän yrityslainan, joka on tarkoitettu vihreän ja kestävän liiketoiminnan investointeihin ja joka tukee pk-yrityksiä vihreässä siirtymässä. Tuemme myös vuosittain tuntuvilla summilla esimerkiksi lasten ja nuorten hyvinvointia ja koulutusta, sekä urheilua ja kulttuuria, iloitsee Kauppila.

EPSI Data Collection Services haastatteli Pankki ja rahoitus 2024 -tutkimukseen 1514 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta yksityisasiakasta, sekä 1214 yritysasiakasta. Säästöpankin asiakkaita haastattelussa oli 410, joka jakaantui 200 yksityis- ja 210 yritysasiakkaaseen. Haastattelut tehtiin 19.5. –28.8.2024. Indeksi tuotetaan asteikolla 0–100, jossa 0–60 on tyytymätön, 60–75 on tyytyväinen ja yli 75 erittäin tyytyväinen. Asiakastyytyväisyyden virhemarginaalit ovat yleisesti haarukassa noin 2–3 indeksipistettä suuntaansa asteikolla 0–100.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Viikon suosituimmat videot
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)