Puhelin pöydällä. PIXABAY

IS: Pankin chatbotilta raatorehellinen vastaus

Nordean asiakas sai virtuaalineuvojalta erikoisen kommentin.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Ulkomailla asuva Jaakko kertoo Ilta-Sanomille tilanteestaan Nordea-pankin kanssa. Hän yritti tunnistautua Nordean avulla päästäkseen Suomi.fi-palveluun hoitamaan asioitaan, mutta jostain syystä tunnistautuminen tökki.

Jaakko koetti selvittää tilanteeseen syytä pankistaan. Kun puhelinjono asiakaspalveluun oli pitkä, Jaakko turvautui Nordean Nova-nimiseen chatbottiin.

MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA

Virtuaalipalvelijakaan ei kuitenkaan osannut auttaa ongelmassa.

– Pitäisi varmaan olla miljonääri, että pankkia kiinnostaisi, Jaakko lopulta tokaisi botille.

– Kyllä vain, Nova vastasi.

IS:n mukaan testissä chatbotilta sai myös muita vastauksia, joista tuli vaikutelma rikkaiden asiakkaiden suosimisesta.

Nordean mukaan chatbot oppii koko ajan uusia asioita ja sen toiminta kehittyy.

– Useampi henkilö työskentelee chatin kehittäjänä ja sen kautta ratkaistaan koko ajan enemmän asiakkaiden kysymyksiä, viestintäjohtaja Riikka Taivassalo sanoo.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS