Venäläiset sotilaat vartioivat Luhanskin voimalaitosta Štšastjan kaupungissa. LEHTIKUVA / AFP Alexander Nemenov

Aleksei Navalnyi esittää suurta sodanvastaista nettikampanjaa

Oppositiovaikuttajan mukaan isolla osalla venäläisistä on Ukrainan tapahtumista vääristynyt kuva, jonka voi korjata.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Venäläinen oppositiovaikuttaja Aleksei Navalnyi kehottaa aloittamaan laajan sosiaalisen median kampanjan Venäjän propagandan torjumiseksi.

Navalnyin mukaan suurimmalla osalla venäläisistä on täysin vääristynyt kuva Ukrainan tapahtumista.

MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA

– Heille [Venäjän presidentti Vladimir] Putin käy pientä, erittäin menestyksekästä sotaa, jossa on vuodatettu hyvin vähän verta. Sotilaamme ovat sankareita, eikä uhreja ole juurikaan, Aleksei Navalnyi kirjoittaa Twitterissä.

Oppositiovaikuttajan mukaan monet venäläiset uskovat propagandaan eivätkä halua nähdä vaivaa kuullakseen vaihtoehtoisen mielipiteen. Samaan aikaan Venäjä on rajoittanut median toimintaa sekä valvoo kansalaisten päivityksiä ja tykkäyksiä sosiaalisessa mediassa.

Sosiaalisessa mediassa on silti Navalnyin mukaan suuri mahdollisuus sodan vastustajille, koska kaikista rajoituksista huolimatta yli 85 prosenttia venäläisistä aikuisista käyttää edelleen muun muassa Youtubea, Instagramia ja Facebookia.

– Tarvitsemme mainoksia. Paljon mainoksia. Valtava kansallinen sodan vastainen kampanja alkaa mainoskampanjalla. 200 miljoonaa näyttökertaa päivässä, joilla voidaan tavoittaa jokainen venäläinen internetin käyttäjä kahdesti.

– Tarinoita, postauksia ja mainosvideoita. Kaikkialla Venäjällä, kaupungeissa ja kylissä. Jokaisella tabletilla ja jokaisella puhelimella, Navalnyi kirjoittaa.

Navalnyi pahoittelee, että Google ja Facebook ovat estäneet mainonnan Venäjällä, joka osui pahasti juuri oppositioon. Hänen mukaansa mainontaa tarvitaan, koska tavalliset venäläiset eivät rangaistusten pelon takia pysty jakamaan sodanvastaista sisältöä sosiaalisessa mediassa.

– Tämä ei ole liioittelua: Putinin turvallisuuspalveluilla ei ole nyt mitään tärkeämpää tekemistä kuin pidättää ihmisiä, jotka pitävät sodanvastaisista päivityksistä.

Aleksei Navalnyin mukaan mainoskampanjan kustannukset olisivat ”naurettavia” verrattuna sodan hintaan. Esimerkiksi yhden panssarintorjuntaohjuksen hinnalla voisi hänen mukaansa saada 200 miljoonaa mainoksen katselukertaa.

– Sen pitäisi olla ennennäkemättömän suuri kansallinen mainoskampanja. Aivan kuten oikeissa vaaleissa. Ehdokkaamme Rauha vastaan ​​Putinin ehdokas Sota. Ja rauhan täytyy voittaa. Emme voi sallia muita tuloksia.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS