PAM ja Palta pääsivät neuvotteluratkaisuun. LEHTIKUVA / ANTTI AIMO-KOIVISTO

Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan lakon uhka väistyi

PAM ja työnantajaliitto pääsivät sopimukseen.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitus on hyväksynyt työnatajaliitto Paltan kanssa lauantaina  lauantaina 5.4. saavutetun neuvottelutuloksen. Neuvottelutuloksen sisällöstä ilmoitetaan kuitenkin vasta 11.4, kun työnantajaosapuolikin on sen ehtinyt käsitellä.

– Neuvottelut ovat olleet poikkeuksellisen vaikeat. On todella hyvä, että umpisolmumaisesta tilanteesta päästiin viimein eteenpäin, sanoo PAMin sopimusasiantuntija Markku Saikkonen.

PAM ja Palta ovat neuvotelleet asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työehtosopimuksesta tammikuun puolestavälistä alkaen niin keskenään kuin valtakunnansovittelijankin johdolla. Neuvotteluratkaisun myötä peruuntuvat tiistaina alkavaksi ilmotiettu asiakaspalvelu- ja telemarkkinalan lakko.

Lakko olisi haitannut asiakasyritysten ulkoistamaa asiakaspalvelua., kuten esimerkiksi ajanvarauspalvelua, taksikeskusten työtä tai vaikkapa tulkkauspalvelua. Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan tehtävänkuvat vaihtelevat puhelinmyynnistä monen alan erityisosaamista ja luovaa ongelmaratkaisukykyä vaativaan asiakaspalveluun.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS