Automyyjä ja asiakas. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

Automyyjistä yli 90 prosenttia on miehiä

Uudella harjoitteluohjelmalla yritetään saada naisia alalle.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Autoliike Kamux on käynnistänyt uuden harjoitteluohjelman, joka tähtää ensimmäisessä vaiheessa naisten rekrytointiin ja kouluttamiseen autoalalle.

Arvioiden mukaan Suomessa yli 90 prosenttia automyyjistä on miehiä. Kamux sanoo tiedotteessa, että se haluaa muuttaa tilannetta kasvattamalla alan houkuttelevuutta naisten keskuudessa.

Palkallinen kuuden kuukauden mittainen harjoitteluohjelma yhdistää käytännön oppimisen, myyntikoulutuksen ja mentorituen. Ohjelmassa osallistujat perehtyvät muun muassa myyntitekniikoihin, asiakaskohtaamisiin, myynnin psykologiaan ja neuvottelutaitoihin. Ohjelman suorittaneille tarjotaan vakituista työsuhdetta Kamuxilla.

Kamuxin mukaan monimuotoinen henkilöstö vahvistaa asiakaspalvelua, parantaa asiakaskokemusta ja on osa tärkeää vastuullisuustyötä. Kamux haluaa huomioida yhä paremmin moninaisuuksien kirjot asiakaskunnassa ja myös sisäisesti työyhteisöissä, ja olla houkutteleva työpaikka jokaiselle autoalasta kiinnostuneella.

– Uskomme, että tulevaisuudessa yksi autoalan vahvuuksista voi löytyä monimuotoisuudesta. Harjoitteluohjelma on meiltä askel kohti tasavertaisempaa työelämää. Erilaiset ihmiset tekevät palvelustamme ja yhteisöstämme entistä vahvemman, kertoo Kamuxin henkilöstöpäällikkö Pilvi Forsblom tiedotteessa.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)