Nuoria Helsingissä 19. tammikuuta 2024. LEHTIKUVA / ANTTI AIMO-KOIVISTO

HS: Nuorisojoukko pitää asuinaluetta pelon vallassa

Helsinkiläisessä koulussa ja kirjastossa ollaan voimattomia nuorten häiriköinnin ja uhkausten edessä.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Nuorten väkivaltainen käytös ja häiriköinti ovat nousseet ongelmaksi helsinkiläisellä asuinalueella, ja puuttumiskeinot tuntuvat olevan vähissä, kertoo Helsingin Sanomat.

Pukinmäessä sijaitsevan peruskoulun opettajat pelkäävät oman ja oppilaiden turvallisuuden puolesta.

Kenttäkujan toimipisteessä häiriköi joukko 13-15-vuotiaita poikia, jotka ovat kivittäneet opettajia ja oppilaita. Väkivaltaa ja varastelua esiintyy jatkuvasti, eikä koulu ole onnistunut tilanteen ratkaisemisessa.

HS:n mukaan ongelmat ovat levinneet koululta myös läheiseen kirjastoon ja viereiseen taloyhtiöön. Asukkaiden ja kirjaston henkilökunnan mukaan kyse on samasta nuorisojoukosta.

– Nuorilla on mukanaan puukkoja ja veitsiä. Meitä huoritellaan ja uhkauksia, kuten ’v*u mä tapan sut, mun isä ja veljet tulee ja raiskaa sut’ huudetaan päin naamaa, kirjaston työntekijä kertoo.

Nuoria saattaa tulla sisään kerralla 20, mutta kirjastossa on henkilökuntaa paikalla 2-3. Vartijan tulo paikalle kestää 20 minuuttia.

Taloyhtiölle on soitettu poliisi ikkunoiden kivittämisen takia neljä kertaa. Tekijöitä ei ole saatu kiinni.

Talon asukas kuvaa menoa koulun pihalla ”hurjaksi” ja sanoo, ettei opettajilla vaikuta olevan nuoriin minkäänlaista kontrollia.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)