Kiinalaissovellus TikTokissa on käyty tulleja vastaan. AFP / LEHTIKUVA / OLIVIER DOULIERY

Kiina otti TikTokin aseeksi kauppasodassa

Amerikkalaisille mainostetaan nyt heidän lempimerkkejään murto-osalla niiden hinnoista.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Kiinalaiset tehtaat ovat ruuhkauttaneet sosiaalisen median alusta Tiktokin videoillaan siitä, miten amerikkalaiset voivat ostaa suosikkimerkkejään suoraan Kiinasta ja välttää tariffit.

Kauppasodan uusimmassa käänteessä kymmeniä videoita on levinnyt viraaleiksi Tiktokissa, joissa merkkien, kuten Lululemon, Luis Vuitton ja Nike, tuotteita mainostetaan murto-osalla niiden normaalihinnoista.

MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA

Videossa, jonka on nähnyt liki 10 miljoonaa katsojaa, eräs toimittaja kertoo myyvänsä legginsejä 5-6 dollarin hintaan samalta valmistajalta, joka tekee amerikkalaista merkkiä Lululemonia. Merkin trikoot Yhdysvalloissa maksavat noin 100 dollaria. Asiasta kertoo The Independent.

– Nämä tulevat samalta tehtaalta, joten materiaali ja tuotevalmistus ovat samat, kerrotaan videolla, jonka taustalla näkyy tehdas.

Toisessa videossa mainostetaan Luis Vuitton -laukkua suoraan kuluttajille 50 dollarilla.

Presidentti Donald Trumpin Kiinalle asettamat tullit ovat tällä hetkellä 145 prosentissa.

LUE MYÖS:
USA:lta uusi linjaus teknologiatulleista

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS