Suomessa vuonna 1982 perustettu Puuilo laajenee useiden myymälöiden vuosivauhtia. LEHTIKUVA / MIKKO STIG

KL: Halpakauppaketju laajentaa hurjalla tahdilla, näin se erottuu muista

Suomalaisketju Puuilo on kaupan yhtiöksi harvinaisen kannattava.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Puuilo-ketju laajentaa kovalla vauhdilla. Yhtiö aikoo tilikaudella 2024 avata seitsemän uutta myymälää, Kauppalehti kertoo. Heinäkuun lopussa Puuilolla oli yhteensä 46 myymälää eri puolella Suomea, kun vuotta aiemmin niitä oli 39. Vuonna 2028 tavoitteena on jo 70-75 liikkeen verkosto.

Tilikauden ensimmäisellä puoliskolla asiakasmäärät nousivat vahvasti ja myyntikate parani. Helmi–heinäkuussa Puuilon liikevaihto kasvoi 15,4 prosenttia ja liikevoittoprosentti oli 16,4.

Kaupan yhtiöksi erittäin hyvin kannattava Puuilo menestyy siitäkin syystä, että halpakaupan suosio kasvaa. Puuilo kertoo, että sen uudet myymälät ovat ”keskimäärin kannattavia” jo kuukausi avauksen jälkeen.

Kaupan asiantuntija Arhi Kivilahti arvioi, että Puuilo on löytänyt paikkansa markkinoilla rautakaupan ja halpakaupan risteyksestä. Halpakaupan hengessä myös Puuilon kustannusrakenne on huomattavan kevyt.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)