Hotellien kylpyhuoneiden kehno suunnittelu on tiheästi matkustaville tyypillinen kiusa. Valituksen aiheina ovat trendikkäät walk-in-suihkut, joissa käyminen saa lattian lainehtimaan sekä modernit hanat, joiden käyttöön tarvittaisiin ohjekirja, kertoo Wall Street Journal.
Työnsä puolesta matkustavat ihmettelevät usein ratkaisua, jossa suihkutila on erotettu vain puolikkaalla lasiovella. Tämä saa koko kylpyhuoneen pysymään märkänä pitkään ja lattialle heitetään huoneen kylpytakit ja ylimääräiset pyyhkeet. Marriot-ketjun keskustelufoorumille kirjoittanut kyseenalaisti jopa, ovatko hotellien suihkujen suunnittelijat koskaan itse käyneet suihkussa.
Kattosuihkun alle mennessään ei myöskään koskaan tiedä, saako niskaansa jäätävän vai polttavan kuuman suihkun, toteaa yritysten talousasioita hoitava amerikkalaisjuristi.
Asiakkaiden valituksilla on kuitenkin saatu aikaan myös tulosta. WSJ muistuttaa, että kylpyhuoneissa törmää enää harvoin ihoon imeytyviin suihkuverhoihin.
Vielä kaksi vuosikymmentä sitten viidennes matkailijoista nimesi hotelliketjun kyselyssä ”lähentelevät” suihkuverhot ja alhaisen vedenpaineen piinallisimmiksi asioiksi. Hotelliketju vaihtoi uudet suihkupäät ja asensi kaarevat suihkuverhotangot kylpyhuoneisiin seuraavana vuonna.