Juomahyllyjä Kaaren Prismassa Helsingissä 10. kesäkuuta 2024. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER

Nämä miedot viinit ovat myyneet parhaiten ruokakaupoissa

Valkoviinit ovat olleet kuluttajien selkeä suosikki.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Miedot viinit saapuivat ruokakauppoihin 10. kesäkuuta.

Uudentyyppiset tuotteet ovat K-ryhmän mukaan kiinnostaneet kuluttajia ensimmäisellä myyntiviikolla ennakkoarvioita enemmän.

K-ryhmän Osto- ja myyntijohtaja Aki Erkkilän mukaan vasta tulevat viikot näyttävät tarkemmin, mihin suuntaan kysyntä kehittyy. Suurin kiinnostus myymälöissä on kohdistunut valkoviineihin, ja viikonloppuna kuohuviinit nostivat rooliaan.

– Valkoviineissä onkin hyviä, luonnostaan 8-prosenttisia vaihtoehtoja kevyempien kesäruokien tai vaikka kaupasta ostetun sushin kanssa nautittavaksi, Erkkilä sanoo tiedotteessa.

– Tämä tuo kuluttajille lisäksi heidän arvostamaansa joustavuutta pyhien ja viikonloppujen ruokajuomien hankintaan. Lähestyvään juhannukseenkin on nyt helppo hankkia viini samalla kun tekee muutkin ruokaostokset, hän toteaa.

K-ryhmän mukaan oluisiin ja siidereihin odotetaan valmistajilta vielä valikoimatäydennyksiä.

Myös S-ryhmän myymälöissä uudet juomat herättivät asiakkaiden kiinnostuksen. S-ryhmän kaupoissa valkoviinit ovat olleet selkeä suosikki. Myös pienet pakkauskoot ovat kiinnostaneet asiakkaita.

Yllätykseksi S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho mainitsee punaviinien odotusta suuremman kysynnän.

– Tämä ensimmäinen viikko ei varmastikaan vielä täysin kuvasta viinien kysyntää kaupoissamme pitkällä tähtäimellä. Ensimmäisinä päivinä valkoviinin rinnalla erityisesti uusia mietoja punaviinejä haluttiin kokeilla ja jopa yllätykseksemme punaviinit olivat ensimmäisinä myyntipäivinä ostetumpia kuin kuohuviinit, Päällysaho kertoo tiedotteessa.

– Viikonloppua lähestyttäessä kuohuviinit nousivat kuitenkin myynnin volyymissa. Selkeä ilmiö on ollut viinin ostaminen pienessä pakkauskoossa, esimerkiksi kuohuviini kahden desilitran pulloissa, hän jatkaa.

Päällysahon mukaan juhannusviikko on aina myyntitilastoissa poikkeuksellinen, joten pitkälle meneviä johtopäätöksiä mietojen viinien kysynnästä on vaikea vetää ensimmäisten viikkojen pohjalta.

Hänen arvioi, että erityisesti miedot kuohuviinit kiinnostavat asiakkaita juhannuksen alla.

– Varsinkin mökkijuhannuksen viettäjiä helpottaa se, että aiempaa monipuolisempi juomavalikoima löytyy nyt entistä paremmin matkan varrelta myös pienistä myymälöistä ja paikkakunnilta, joissa aiemmin ei ole voinut ostaa viiniä, pohtii Päällysaho.

Yhtenäinen viiniosasto lisäsi S-ryhmien liikkeissä myös alkoholittomien viinien suosiota viime viikolla.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)