Pankkikonserni Nordea kehottaa asiakkaitaan nostamaan käteistä rahaa palvelukatkon vuoksi. Pankki tiedottaa asiasta verkkosivuillaan.
Syynä on pankin palveluihin tuleva palvelukatko, joka alkaa lauantaina 10. elokuuta kello 19. Katkon on tarkoitus kestää sunnuntaihin 11. elokuuta kello 1 asti.
Nordea kertoo lähettäneensä paperikirjeen tai viestin mobiili- ja verkkopankkiin niille asiakkaille, joita katko koskee. Viestissä on eritelty ne tilit, joita katkos koskee.
Katkon aikana luottokortilla maksaminen toimii Nordean mukaan normaalisti. Tileihin liittyvät palvelut, kuten debit-kortin käyttö sekä tilisiirrot ja laskujen maksu ovat pois käytöstä.
Jos et ole saanut aiheeseen liittyvää viestiä, katkolla ei ole Nordean tiedotteen mukaan vaikutuksia asiointiisi.
Pankki suosittelee varautumaan tulevaan palvelukatkoon nostamalla käteistä ennakkoon. Nordea suosittelee myös maksamaan laskut ja tekemään tarvittavat tilisiirrot ennen palvelukatkoa.
Artikkelia muokattu 24.7.2024 kello 13.53: Lisätty tieto, että palvelukatko alkaa vasta 10. elokuuta.
LUE MYÖS:
Näin paljon kotona pitäisi olla käteistä rahaa
Eikö verkkopankki toimi? Näissä tilanteissa voit vaatia pankilta hyvitystä
Nordean tiedot vuotivat ulkopuolisille – asiakkaat voivat vaatia korvauksia