Nordean verkkopankkitoiminnoissa on jälleen häiriöitä. Aamukymmeneltä verkkopankki ei pystynyt näyttämään edes asiakkaiden tilien saldoa, ja asiakaspalvelun chat-toiminto ilmoitti ettei ole saatavilla ”teknisen toimintahäiriön vuoksi”. Välillä verkkopankki näytti osan tileistä, välillä ei. Myöskään sijoitusten ja lainojen tiedot eivät olleet saatavilla, vaan verkkopankki ilmoitti, että syynä on ”Savings_Error_TOIVO_N123456”. Nordea tiedottaa asiakaspalvelunauhoitteessaan, että sen palveluita vaivaa häiriö. Asiakaspalvelun jonotusajaksi ilmoitettiin tuolloin 23 minuuttia.
Nordeaa ovat vaivanneet viime viikkoina useat laajat häiriöt. Yhtiö on kertonut niiden olevan yhteisvaikutusta sekä huoltotöistä että palvelunestohyökkäyksistä. Viimeksi sunnuntaina asiakkaat eivät päässeet käyttämään mobiilipankkia ja jos pääsivät, eivät asiakkaiden tilitiedot olleet saatavilla.
Nordea tiedotti myös sosiaalisen median tileillään häiriöstä, mutta ei kertonut häiriön syitä.
Osassa verkkopankin ja mobiilipankin palveluita on tilapäinen häiriö. Korjaamme vian mahdollisimman pian. Pahoittelemme asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
— Nordea Asiakaspalvelu (@Nordea_Aspa) October 8, 2024