Nordean palveluissa ilmeni maanantaina häiriö, jonka vuoksi pörssikaupankäynti keskeytettiin tilapäisesti. Pankki tiedotti asiasta muun muassa Facebook-sivuillaan.
– Pahoittelen tästä aiheutuvaa vaivaa ja teemme kaikkemme, että saamme palvelumme toimimaan mahdollisimman pian ja tilanteen normalisoitumaan, Nordean viestintä tiedotti Facebookissa maanantaina.
Monet pankin asiakkaat kertoivat häiriöistä pankin sosiaalisen median kanavissa. Verkkosivustojen häiriöilmoituksia keräävän Downdetector-sivuston mukaan häiriö alkoi maanantaina kello 10 jälkeen. Sen jälkeen ilmoituksia häiriöstä on tullut tasaisesti.
Myöhemmin maanantaina Nordea oli poistanut pörssikauppaa koskevan häiriötiedotteen sivuiltaan.
Pörssikaupankäynnin lisäksi Nordean palveluissa on ilmennyt muitakin ongelmia. Osalla Nordean asiakkaista saattaa olla ylimääräisiä katevarauksia samasta ostotapahtumasta eli sama ostos on veloitettu tililtä useaan kertaan.
– Katevaraukset poistuvat automaattisesti noin kymmenen päivän kuluttua. Jos sinulla on kysyttävää katevarauksiin liittyen, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, Nordea tiedottaa.
Nordealla on ollut viime viikkoina toistuvia ongelmia verkkopalveluissaan. Pankki on kertonut ongelmien syyksi palveluihin tehdyt muutostyöt sekä palvelunestohyökkäykset. Ongelmia on ilmennyt niin verkkopalvelujen toimivuudessa, maksamisessa kuin tunnistautumisessa.