Nordean järjestelmissä toistuvasti ilmenneet häiriöt ovat saaneet monet pankin asiakkaat raivon partaalle. Syynä on asiakkaiden tyytymättömyys pankin palveluihin, joissa on viime viikkoina ollut jatkuvasti ongelmia. Ajoittain ongelmia on ollut myös maksukorteilla maksamisessa ja tunnistautumisessa.
Nordean Suomen henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja Jani Eloranta ymmärtää asiakkaiden turhautumisen.
– Toivomme, että asiakkaidemme luottamus säilyy näidenkin haasteiden yli. Olemme täysin sitoutuneita palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla, Eloranta vakuuttaa Verkkouutisille.
Turhautuneet asiakkaat ovat purkaneet kiukkuaan muun muassa sosiaalisessa mediassa. Monet Nordean toimintaan pettyneet asiakkaat ovat ilmaisseet vaihtavansa pankkia kokonaan toistuvien ongelmien takia.
Elorannan mukaan Nordealla ei ole kuitenkaan nähty merkkejä siitä, että asiakkaat olisivat lopettaneet asiakkuuksia viimeaikaisten häiriöiden takia.
Mitä sanottavaa Elorannalla on niille asiakkaille, jotka pohtivat pankin vaihtoa jatkuvien häiriöiden takia? Miksi heidän kannattaisi pysyä Nordean asiakkaina?
Aluksi hän myöntää, että ”viime viikot ovat olleet pankin asiakkaille vaikeita”, ja Nordea on ongelmista syvästi pahoillaan.
– Tärkein prioriteettimme on aina asiakkaamme ja palveluiden toiminnan varmistaminen. Häiriöt palveluihimme kirjautumisessa ovat olleet ajoittaisia, ja olemme korjanneet tilanteen aina niin nopeasti kuin mahdollista. Meillä on Nordeassa vahvat puolustusjärjestelmät, joita myös vahvistetaan koko ajan.
Elorannan mukaan Nordea kehittää jatkuvasti myös uusia suojauksia järjestelmiin.
– Meillä on parhaat asiantuntijat yötä päivää työskentelemässä näiden asioiden parissa. Asiakkaamme voivat olla varmoja siitä, että heidän varansa ja tietonsa ovat Nordeassa turvassa ja että Nordean palveluita on turvallista käyttää, hän vakuuttaa.
Yli 500 vaatinut pankilta korvauksia
Nordea on avannut verkkosivuilleen lomakkeen, jonka kautta asiakkaat voivat hakea korvauksia häiriöiden aiheuttamista vahingoista. Elorannan mukaan korvausvaatimuksia on tähän mennessä tullut yli 500 kappaletta.
Hänen mukaansa jokainen korvausvaatimus käsitellään tapauskohtaisesti mahdollisimman pian.
– Korvaamme asiakkaalle, mikäli hän on kokenut taloudellista vahinkoa sen vuoksi, ettei ole päässyt käyttämään palveluitamme.
Eloranta ei kommentoi sitä, millaisista korvaussummista on kyse tai kuinka monessa tapauksessa pankki on suostunut korvauksiin.
LUE MYÖS:
Nordean käyttäjä ei voi edes tunnistautua – ”tässä on kyse jo huoltovarmuudesta”
Näin Nordea selittää verkkopankin häiriöitä: Esillä uusi syy
Pankkeihin jatkuvasti verkkoiskuja – yhtiöt kommentoivat niukasti