Kasvuyritystapahtuma Slush järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 20.-21. marraskuuta., LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER

Slushissa mukana ennätysmäärä startup-yrittäjiä ja sijoittajia

Kasvuyritystapahtuma kerää yhteen 13000 osallistujaa 90 maasta.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Tämänvuotiseen kasvuyritystapahtuma Slushiin odotetaan yli 5500 startupia ja 3300 sijoittajaa.

Investointien ja kansainvälisten kontaktien lisäksi Slush tuo Helsinkiin myös runsaasti matkailutuloja.

Helsingin kaupunki on tänä syksynä 16. kertaa toteutettavan kasvuyritystapahtuman yhteistyökumppani. Messukeskuksessa 20.–21.11. järjestettävä Slush kerää yhteen 13000 osallistujaa 90 maasta. Osallistujiensa ohella Slushista hyötyy myös Helsinki.

– Slush tuo jälleen Helsinkiin ja Suomeen uutta yritystoimintaa, kansainvälisiä kontakteja ja positiivista, tulevaisuusorientoitunutta ajattelua. Slush on kaupungille tärkeä yhteistyökumppani, kun tavoittelemme Helsinkiin uusia investointeja ja osaajia. Slush edistää Helsingin kansainvälistä tunnettuutta ja parantaa mielikuvaa kaupungista ympäri maailman, toteaa Helsingin pormestari Juhana Vartiainen tiedotteessa.

Vuosittainen tapahtuma on tärkeä kanava Suomen ja Helsingin kansainvälisen tunnettuuden lisäämiseksi ja kansainvälisten investoijien houkuttelemiseksi alueelle.

– Uusien yritysten ja työpaikkojen luominen on Business Helsingin toiminnan tavoite. Slush on vuoden tärkein startupien ja sijoittajien kohtaamispaikka ja kasvutapahtuma Helsingissä, kertoo Helsingin elinkeinojohtaja Marja-Leena Rinkineva.

– Tällä hetkellä kasvuyrittäjät kamppailevat perustavavanlaatuisten haasteiden kanssa, ja Slush 2024 on suunniteltu tarjoamaan ratkaisuja juuri näihin, kertoo Slushin toimitusjohtaja Aino Bergius.

– Vuoden 2024 teema, Metamorphosis, kuvaa muutosta, jota uuden teknologian myötä tämän päivän kasvuyrittäjät ja sijoittajat voivat yhdessä saada aikaan, jatkaa Bergius.

Tapahtuman kansainväliset vieraat ja osallistujat yöpyvät Helsingissä keskimäärin noin kolme yötä. Viime vuonna tapahtuman kansainväliset vieraat kuluttivat Helsingissä keskimäärin noin tuhat euroa henkeä kohden. Luku ei sisällä lentolippuja tai lippuja tapahtumaan.

Tapahtuman vaikutus majoitusliikkeiden kapasiteetin käyttöön on huomattava. Viime vuonna marraskuussa huonekäyttöaste oli 60 prosenttia, mutta tapahtuman aikaan hotellihuoneiden käyttöaste oli yli 90 prosenttia.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Opi sukeltamaan, ajattele kuin valkohai!

Suositut sukelluskurssit kokeneiden ammattilaisten johdolla. Verkkokaupassamme voit räätälöidä itsellesi sopivan paketin.
Tarjous

MUISTA LOGO!

Oy Sarin sukellus Ab
Roihupellon maauimala, Niinistö

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)