Kattila ja pannu. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER

Yllättävä tuote ykkösenä – näihin töistä saadut lahjakortit käytetään

Kotiin halutaan datan mukaan ostaa hyödyllistä käyttötavaraa.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)

Innoflame Oy kertoo myyneensä tänä syksynä liki 81 000 lahjakorttia henkilöstön joululahjoiksi.

Yritysten joululahjabudjetit ovat pysyneet lähes samoina kuin viime vuonna, vaikka kulunut vuosi on ollut monelle yritykselle taloudellisesti haastava. Perfect Finnish -lahjakorttien hintahaarukka on 20 eurosta 100 euroon. Eniten yrityksille on myyty 60 euron arvoista lahjakorttia.

Alalla yleinen trendi on ollut jo pitkään, että asiakaslahjoihin varattu budjetti lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen, mutta henkilöstöä halutaan edelleen muistaa ja kiittää henkilökohtaisella lahjalla. Henkilökohtaisen muistamisen merkitys korostuu erityisesti yrityksissä, joissa tehdään hybridityötä.

– Lahjakorttien suosio henkilöstölahjoina on kasvanut koko ajan. Yritykset haluavat antaa työntekijöilleen vapauden valita. Lahjakortti takaa sen, että lahja on aina mieluinen ja tulee varmuudella käyttöön”, sanoo Innoflame Oy:n toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila.

Henkilöstön suosikkilahja saattaa hänen mukaansa yllättää. Se on kaikessa arkisuudessaan paistinpannu.

– Paistinpannu on jokaisen kodin hyödyllinen käyttötavara, ja se onkin ollut meillä datan mukaan ainakin viimeiset 10 vuotta suosituin lahja, sanoo Ala-Laurila.

Iso summa hyväntekeväisyyteen

Hyväntekeväisyyteen on lahjoitettu Perfect Finnish -lahjakorttien kautta tänä vuonna reilu 150 000 euroa. Joulun alla on kerätty jo 67 000 euroa. Jouluaattoon mennessä lahjakortin oli lunastanut noin 60 prosenttia lahjansaajista.

– Lahjakortissamme on se hyvä puoli, että laajan tuotevalikoiman lisäksi meillä on lukuisia aineettomia vaihtoehtoja sekä mahdollisuus lahjoittaa summa lyhentämättömänä hyväntekeväisyyteen, Ala-Laurila kertoo.

– Saimme juuri ennen joulua uusiksi hyväntekeväisyyskohteiksemme MIELI ry:n sekä WWF Suomen. Keräsimme nuorten mielenterveyden tukemiseen reilussa viikossa jo 12 000 euroa, hän iloitsee.

Aineettomien lahjojen suosio on pysynyt samalla tasolla kuin viime vuonna – liki 30 prosenttia lahjakortin saaneista valitsi aineettoman lahjan kuten elokuvaliput, hieronnan tai ravintolalahjakortin.

MAINOS (sisältö jatkuu alla)
Uusimmat
MAINOS (sisältö jatkuu alla)
MAINOS

Hyvä Verkkouutisten lukija,

Kehitämme palveluamme ja testaamme uusia sisältöformaatteja erityisesti mobiililaitteille. Haluaisitko osallistua testiin tässä ja nyt? Se vie vain muutaman minuutin.

(Uusi sisältö aukeaa painiketta klikkaamalla)